نسبت طلایی در طراحی لوگو

نسبت طلایی چیست؟

 

نسبت طلایی (Golden Ratio) یک عدد خاص در علوم هنر، معماری و طراحی است که از گذشته قابل توجه بوده، در تعریفی ساده این عدد از تقسیم دو خط که یکی از آن‌ها از دیگری بزرگتر باشد به دست می‌آید

 و آن عدد مساوی 1.618 است. نسبت طلایی را عدد فی (Phi) یا به زبان یونانی (φ) نیز می‌نامند. تعبیر هندسی این نسبت هم به صورت زیر است که در یک پاره خط فرضی نسبت بخش بزرگتر (a) به بخش کوچکتر(b)، برابر با نسبت کل به بخش بزرگتر               (a+b)/b)) .....

 

ادامه...

 مفاهیم کلی علائم تجاری

 

علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید.

طبق ماده 30 قانون علامت‌، علامت جمعي و نام تجاري عبارتند از:

الف ـ علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد.

ب ـ علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد.

ج ـ نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد......

ادامه...

معروف‌ ترین لوگوی ایران

 

چهاردهم اکتبر (22 مهرماه) روز جهانی استاندارد است. نشان استاندارد ایران که معروف‌ترین اثر «مرتضی ممیز» است، سال‌هاست که آشناترین علامت برای ایرانی‌هایی است که با دیدن آن برای خرید و مصرف یک کالا اطمینان حاصل می‌کنند.....

ادامه...

داستان نشان رسمی ایران

 

نشان فعلی پرچم ایران از جمله نمادهایی است که ما بارها از کنار آن عبور کرده‌ایم. این طرح توسط دکتر حمید ندیمی گرافیست، معمار، مترجم و مدرس دانشگاه در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ طراحی شد......

ادامه...

لوگو شرکت FEDEX

روانشناسی طراحی لوگو

 

روانشناسی طراحی لوگو یکی از جنبه های ساده در پشت روند خلق یک لوگو است. در حقیقت این روانشناسی با انتخاب رنگ ها همراه است اما در واقع چیزی بیش از این هاست.

در حالی که طراحی لوگو به فعالیت خلق یک لوگو است و عنوان لوگو به چیزی گفته می شود که شامل هر نشانه ای است که هدف مشخصی داشته باشد، روانشناسی طراحی لوگو در حالی که یک لوگو معنای مشخصی دارد، تمام معنی هایی را که یک لوگو در ظاهر خود جا داده است را بیان می کند.

در این مقاله، یک توضیح کلی در رابطه با این عنوان داده شده، و همچنین نقطه نظر شخصی من نیز در آن جای گرفته و امیدوارم که بتوانم به خوبی این موضوع را توضیح دهیم.....

 

ادامه...

5 لوگوی ایرانی به همراه طراحانشان

 

طرح اولیه آرم فعلی بانک صادرات در سال ۱۳۶۹ به سفارش روابط عمومی این بانک توسط اسماعیل کیامقدم طراحی شد. پس از آن، مرتضی ممیز بنا به درخواست بانک صادرات، تغییراتی در آن صورت داد و ماحصل آن به عنوان لوگوی بانک صادرات معرفی شد. به همین دلیل، بعدها بین این دو طراح اختلافاتی در خصوص این که چه کسی پدیدآورنده این اثر است، درگرفت......

ادامه...

مفهوم شناسی لوگوی های معروف جهان

 

لوگوی مربوط به مارك نايك يكي از معروفترين لوگوهاي دنياست و شايد كمتر كسي باشد كه با ديدن اين علامت به ياد مارك معروف نايك نيفتد. نایکاين مارك در دنيا به "JUST DO IT " معروف است و سوپراستارهاي زيادي مانند مایکل جردن، لبرون جیمز، آندره آغاسی، ماریا شاراپوا و سرنا ویلیامز از اين مارك استفاده مي كنند.

نام كمپاني نايك از نام الهه پيروزي در يونان باستان گرفته شده است و لوگوي مربوطه در سال 1971 توسط کارولین دیویدسون به قيمت بسيار پايين 35 دلار طراحي گشته است.....

ادامه...

صفحه فیسبوک گروه طراحی لوگو سارا دیزاین
صفحه گوگل پلاس گروه طراحی لوگو سارا دیزاین صفحه linked in طراحی لوگو

همکاران ما :

 

تماس با ما :

دفتر تهران : 021.88689630

دفتر مازندران : 011.32337228

09120710955

ایمیل : info@saralogo.ir

ایکون نرم افزار وایبر
ایکون نرم افزار whatsapp
ایکون نرم افزار لاین